KOSARAS GYAKORLATOK KINT

 

GYAKORLATI TANÁCSOK A RENDKÍVÜLI HELYZETBEN

 
 
 

Ebben a videóban egy példát láthattok egy lehetséges 60 perces edzésfelépítésre, ahol nem áll rendelkezésre palánk, tehát például ziccerezni és dobni sincs lehetőség.

 
 

NBA Baller Beats

 

Újabb labdás ügyességfejlesztés, labdavezetés gyakorlatok Péter bácsitól

     
 

A videóban ún. variábilis feladatgyakorlási módszerrel olyan , nehezített körülmények között történő dobóhelyzetbe kerülés gyakorlatokat mutatunk be, amik előkészítik a mérkőzéshelyzetben történő sikeres,

adaptív végrehajtást. Mivel végig egy feladat, azaz helyből dobás történik, ezek ún. feladaton belüli variációk, amelyek lehetőséget teremtenek a különböző végrehajtási szempontok megéreztetésére, az azokkal kapcsolatos tapasztalatszerzésre. Jelen esetben ez a dobóterpesz szélessége, a lábfejek iránya, és a törzs pozíciója.

     

 

 

 

     
 
Labdás ügyességfejlesztés, labdavezetés gyakorlatok Péter bácsitól  

Péter bácsi oldschool dobóedzés

     

Csináld végig a gyakorlatsort és figyelj a részletekre. Minden feladatot csináld meg legalább tízszer.

 

A dobó feladatokat azon szerencsések tudják elvégezni, akiknek van otthon palánkjuk. Akiknek nincs, azoknak érdemes a dobást megelőző mozgásműveleteket végrehajtani (5:20-tól) és dobóhelyzetbe felvinni a labdát. Ha van, akkor érdemes minden gyakorlatot legalább tízszer elvégezni.

     
 

Zoli bácsi labdakezelés gyakorlatsora 2.

 

Zoli bácsi labdakezelés gyakorlatsora 1.

     

Csináld végig a gyakorlatsort és figyelj a részletekre. Minden feladatot csináld meg legalább tízszer.

 

Csináld végig a gyakorlatsort és figyelj a részletekre. Minden feladatot csináld meg legalább tízszer.

     
 

Labdakezelési gyakorlatok nehezítése

 

Labdás ügyességfejlesztés Zsolt bácsitól

     

A fent bemutatott gyakorlatoknál a labdavezetést a vidón látható módon lehet nehezíteni. Ehhez nem kell más, mint egy szatyot. Tedd bele a kosárlabdát egy szatyorba és úgy végezd el a labdavezetéses gyakorlatokat.

 

Ez egy komolyabb gyamkorlatsor és kell hozzá egy társ is. Az előzőeknek megfelelően hajtsd végre. A gyakorlatsor a nehézsége miatt kicsit hosszabb és legalább 30 percet vesz igénybe.

     
 
     

A gyakorlatsor az előzőek egy variációja, de új dolgokat is láthattok benne. Egy 15 perces blokkot meg lehet vele tölteni.

 

A gyakorlatsor az előzőek egy variációja, de új dolgokat is láthattok benne. Egy 15 perces blokkot meg lehet vele tölteni.

     
 
0:30-tól  

5:07-ig

VIGYÁZAT! Emlékezzetek arra, hogy edzésen ilyenkor mikre kell figyelni, mit szoktunk javítani. A video ötleteket ad, de a végrehajtás benne nem pontos.

Emlékezzetek: hajlított térd, végigvezetett átadás, két kezes labdafogás. 15 perc!

 

A gyakorlatsor nagyon jól fejleszti az indulógyorsaságot, a szem-kéz koordinációt és a labdakezelésed is. Kell hozzá egy társ, de érdemes vele eltölteni 30 percet.

     
   
     

Helyben végezhető ügyességi gyakorlatokat láthattok. 15 percet lehet eltölteni vele.